هشدار یك فرمانده ارشد ارتش افغان نسبت به بی حرمتی ها در این كشور
نوشته شده توسط : lsdf

ایرنا یكشنبه به نقل از خبرگزاری رویترز از كابل گزارش داد كه از بین بردن نسخه هایی از این كتاب مقدس كه آمریكایی ها این عمل را غیرعمدی اعلام كرده اند، تظاهرات گسترده و حملات مرگباری را علیه نیروهای امنیتی افغانستان و نیروهای آمریكایی موجب شده و همچنین مناسبات كابل و واشنگتن را شدیدا تحت تاثیر قرار داده است.

ژنرال 'شرمحمد كریمی' رییس ستاد مشترك ارتش افغانستان گفت: مطمئنا دشمن (طالبان) از این فرصت بخوبی استفاده می كند و این مساله را بزرگ نمایی و از آن برای تحریك همگان استفاده خواهد كرد.

'كریمی' در دفتر كارش در وزارت دفاع افغانستان كه به شدت مورد محافظت قرار دارد از ناتوانی نیروهای ناتو در درك حساسیت های فرهنگی و مذهبی كشور گلایه كرد و گفت: دوستانی كه برای كمك به ما آمده اند آن گونه كه ما از آنها خواستیم رفتار نكرده اند.

وی ضمن ابراز نگرانی شدید از سوزاندن یك وانت پر از نسخه های قرآن كریم در پایگاه هوایی بگرام در شمال كابل گفت: امیدواریم كه چنین واقعه ای در آینده تكرار نشود زیرا دفعه بعد مشكلات بسیاری خواهیم داشت.

وی افزود: این عمل امریكایی ها، تلاش غرب در نفوذ به قلب و افكار افغان ها و كشیدن طالبان و مجبوركردن آنها به مذاكره برای پایان بخشیدن به جنگ را به قهقرا برد. در عوض، طالبان افغان ها را وادار كرده تا پایگاه های نظامی خارجی را هدف قرار دهند و غربی ها را به هلاكت برسانند.

با وجود عذرخواهی 'باراك اوباما' رییس جمهوری آمریكا خشونت - از تظاهرات خیابانی به سمت اسلحه كشیدن نیروهای امنیتی افغان علیه سربازان آمریكایی- گسترش پیدا كرد.

دو افسر ارشد آمریكایی كه سمت مستشاری در وزارت داخله افغانستان را داشتند از نزدیك با شلیك به مغز آنها درحالی كه سرگرم كار بودند كشته شدند و با این اقدام بیم نفوذ طالبان كه مسئولیت این حمله را به عهده گرفتند در نیروهای امنیتی تقویت شد.

درحالیكه ائتلاف تلاش می كند تا پرونده جنگ را ببندد و نیروهای رزمی خود را تا پایان سال 2014 از افغانستان خارج كند، این تهاجم نقشه ناتو برای تغییر صورت بندی نبرد گسترده به داشتن نقش مشورتی را زیر سوال برد.

مقامات آمریكایی اعلام كرده اند كه قرآن های مصادره شده از زندانیان را به اشتباه در یك دستگاه سوزاندنی انداخته بودند و كارگران افغان نسخه های قرآن سوخته شده را پیدا كردند.

بنابراین گزارش ؛ بسیاری از مردم افغان از این امر شكایت دارند كه نیروهای آمریكایی و ناتو بارها و در طی سال های گذشته مذهب آنها را مورد بی حرمتی قرار داده اند.

مسلمانان قرآن را سخنان خداوند می دانند و هر نسخه از آن را با احترام عمیق مورد استفاده قرار می دهند.

یك روحانی ارشد افغان روز شنبه گفت كه افغان ها هرگز عدالت آمریكایی را در مورد پنج سربازی كه در سوزاندن قرآن دست داشتند نخواهند پذیرفت و اگر آنها مورد محاكمه علنی قرار نگیرند 'توفان خشم' خود را علنی ابراز خواهند كرد.

ژنرال 'كریمی' گفت كه از آمریكا انتظار نمی رود كه این افراد را به افغانستان تحویل دهد اما وی خواستار محاكمه آنها شد و اصرار بر این دارد كه رهبران نظامی آمریكا اطمینان دهند كه حوادث مشابه دیگری در افغانستان رخ نخواهد داد.

وی با اشاره به ادراركردن چند سرباز آمریكایی به اجساد طالبان، كه این خبرگزاری آن را یكی از چند اشتباه فاحش نظامیان امریكایی می نامد، تاكید كرد كه غرب در درك اثرات زیانبار چنین تصاویری در افغانستان كه بسیار محافظه كار است ؛ عاجز است.

وی برای نمونه به اقدام انتقام جویانه یك سرباز افغان اشاره كرد كه چهار سرباز فرانسوی را در استان 'كاپیسا' در دی ماه به هلاكت رساند.

'كریمی' كه 66ساله است؛ گفت: وی ویدئوی ادرار سربازان بر اجساد مردگان را دید و از آن به شدت عصبانی شد زیرا در دین اسلام حتی جسد دشمن نیز مورد احترام است و نباید آن را مورد بی حرمتی قرار داد.

'كریمی' كه فارغ التحصیل 'آكادمی نظامی سندهرست' انگلیس است و در روسیه و مصر نیز تحصیل كرده ؛ گفت: نیروهای امنیتی افغانستان كه اكثرا بی سواد هستند و كمترین آموزش را دیده اند راه درازی را طی كرده اند. اما وی بر این نكته تاكید كرد كه آنها هنوز وابسته به حمایت هوایی، توپخانه و اطلاعات نیروهای غربی علیه طالبان هستند.

'كریمی' نگرانی خود را از این نكته كه آمریكایی ها برای كاهش هزینه خود درصدد محدود كردن ارتش و نیروهای امنیتی افغانستان هستند ابراز كرد و این نكته را از جامعه بین المللی پرسید كه شما میلیاردها دلار برای سازماندهی نیروهای امنیتی ملی افغانستان

هزینه كردید و اكنون نباید به خاطر چند میلیون دلار كل این ده سال دستاورد را به مخاطره بیاندازید.

'كریمی' گفت: اگر این نیرو كاهش یابد این قمار بزرگی با دشمن محسوب می شود.

مترجمام **1533** 9258**1392





:: برچسب‌ها: سنگ , هاوایی ,
:: بازدید از این مطلب : 612
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: